onsdag 16 januari 2013

Om svårigheten att sluta snooza



Och det är inte det att jag inte försöker gå upp på morgnarna. Så här är det: jag lever så mycket i harmoni med naturen att jag inte vaknar förrän solen vaknar. 

Så, på sommaren vaknar jag ofta av mig själv kl 6. 

Och på vintern vaknar jag kl 08.30. 

Detta trots att jag har följande redskap till min hjälp:
  • En lampa som går på bredvid huvudkudden 30 minuter innan jag skall vakna
  • En Wake-up light som går på 30 minuter innan jag skall vakna
  • En radio som går på 10 minuter innan jag skall vakna
  • Ett larm på mobilen med kvittrande fåglar som går på när jag skall vakna, som man måste stänga av genom att hitta och tryck på ett vaket får bland 20 sovande, med snooze var 10 minut
  • Ett larm som går på 5 minuter efter jag skall vakna, med snooze var 10 minut
  • Och självklart ingen gardin som mörklägger
Ändå: 55 minuter för sent brukar jag vakna, för då är det nästan ljust ute. 

Och då är det rätt svårt att hinna fixa hår och naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828