fredag 18 januari 2013

Elakt


Det här är en mailkonversation om att luras. 

Om att ge sken av något, och sedan ta tillbaks det. 

Om att väcka hopp, och sedan släcka det. 

Inte OK.


BP:
- Här är hemsidan där jag kan få bra pris. Allt känns redan rätt billigt och de har en del schyssta möbler, har du några förslag på vad jag ska köpa?
(= Snälla, bestäm åt mig, jag litar på ditt omdöme och jag lägger gärna uppdraget i dina händer och ser fram emot att ha ett hem inrett av dig)

Jag: 

- Kul! Kollar under dagen. Tack för förtroendet J
(= Kul! Det gör jag gärna! Tack för förtroendet!)

BP:
Viktigt att poängtera är att det inte är du som ska inreda min lägenhet. Det är  tips, tankar och förslag jag är ute efter, det är inte du som har sista ordet här.
(= HAHAHA, jag bara lurades! Jag kommer knappt ens att lyssna på vad du har att säga!)

How's that for a back stab?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828