lördag 26 januari 2013

Och när jag ändå håller på så tar vi det där om spott också...

Vad är grejen med att spotta på gatan? Igår när jag gick på trottoaren var jag en decimeter från att få en stor snorloska på mig, utspottad av mannen som gick strax framför mig som jag just höll på att passera.

Så snälla, äckliga varelse: snyt dig om du är snorig, och tillgodose god munhygien (jag kan tipsa om tandborstning, munvatten och tuggummi, för att bara ta några exempel) om du smakar så vidrigt i munnen att tanken på att svälja din egen saliv är motbjudande så till den grad att du hellre gör dig till ett föremål för alla kvinnors förakt genom att spotta vilt och urskiljningslöst omkring dig på offentlig plats, än att göra som alla andra: svälja. Usch!

Så. Nu skal jag sluta vara upprörd och istället njuta av några timmars ledighet innan det är dags att gå och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828