söndag 2 maj 2010

Lundon - mission compleated

Just hemkommen från en riktigt riktigt bra helg i London, som var allt man hade kunnat drömma om i form av sköna människor, bra shopping som kommer att göra mig fab hela sommaren (Cissi har en teori om att om man köper tillräckligt snygga saker så kommer man bli bjuden på sjukt mycket drinkar när man har dem på sig, och på så sätt blir kläderna i princip gratis), coola restauranger, ekorrar och kriminella på kyrkogården (vad är grejen med att alla engelsmän ser brakkriminella ut? Om man nu inte är kriminell, varför väljer man att ha bombarjacka, lågt hårfäste med rakat hår, pitbull, lufsig gång och en titta under lugg-blick som skrämer de flesta?), en Hugh Grantkopia som bordsherre (inte det svin han tydligen är på riktigt, utan den störtsköna självironiska typen med kultorr humor som man trodde bara fanns på engelsk film), vår i luften (och tyvärr även regn, men vad gör det när man är omgiven av världens bästa tjejer), ett däckat ex vid bordet bredvid oss på Boujis och ett allmänt glatt liv. Mission compleated kan man verkligen säga. Mutte, all cred till dig - du har verkligen lyckats fått mig att omvärdera London, som nu gått från Västerås till NYC med Lundastämning. Nytt namn på stan kommer att bli Lundon eller New Lund. Om du bara lyckas få dem att köra på rätt sida vägen och stänga av regnet så lovar jag att komma ännu oftare!

1 kommentar:

  1. Jag är så nöjd över att jag faktiskt lyckades med vad som verkade vara ett omöjligt uppdrag!

    SvaraRadera

 
UA-15346828