måndag 10 maj 2010

Dansande flodhästar och amerikanska turister

Ont i kroppen efter strip chair i fredags på Balance och "privatlektion" med Elins kompis Sara igår - ett glatt tjejgäng intog Dancing Queen på Skeppargatan 28 och rockade loss. Trots att jag till skillnad från de flesta andra av oss inte var bakis med kräcklan i halsgropen gick det förvånansvärt dåligt. Jag kände mig som en flodhäst på droger, och idag har jag ont i varenda led, så det skall bli spännande att se hur det går ikväll. Sara kommer att vicka för Petra, så det blir samma koreografi till min fördel, men givet ledsmärtor och träningsvärk kommer jag nog inte briljera ändå... Johanna och jag kunde konstatera att vi inte hade fått en krona i dricks om vi på riktigt jobbade som stip chair-or, och Maggie såg allmänt mal placé ut i lånade kläder som gjorde att hon mer liknade en amerikansk turist på stranden än en foxy mama på dansklass. Men hey, jag klagar inte - målet med passet var att träna och ha kul, och det uppfylldes med råge. Om vi känt oss det minsta duktiga på passet togs den känslan snabbt ifrån oss när Sara visade lite pole-moves - inte att leka med, och att tjejen inte dog/spydde/bröt nacken är ett under!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828