söndag 2 maj 2010

Kiss Flights part 2

För att ha sovit i 2,5h så hade jag ändå en bra resa hem. Glad i hågen gick jag runt på flygplatsen och skrålade ikapp med min iPod och skrattade åt minnen från gårdagen. Jag var denna gången förberedd på Kiss Flights operated by Viking Airs lustiga natur, och blev inte förvånad när skojbolaget inte hade haft råd att kosta på sig att docka vid boardingkorven utan tvingade ut oss (läs mig, tre andra svenskar och resten irakiska män) på landningsbanan. Men fördelen med att flyga med ett bolag som tydligen lever på att flyga Irakier mellan Lundon och Sthlm (och sen vart? fattar fortfarande inte riktigt varför, men gissar att Sthlm är nån mellanstation på en sträcka mellan Irak och Lundon) - en marknad som inte verkar vara jättestor givet det kvartstomma planet - är att det verkar vara regel snarare än undantag att man få tre säten per skalle att sova på. Det är inte illa pinkat för en biljett som kostade 62£.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828