fredag 14 maj 2010

Recept på en konstig middag

Efter en mycket trevlig vinlunch på Lisa med 5 avtalade tjejer + kille, och 3 bonusmedverkande killar + tjej, beslutades att vi skulle fortsätta umgänget över middag hemma hos mig. En lunch med mycket vin och en vidrig och ofrivillig gammeldansk är ett bra recept för en rolig matlagning och middag, som om man har tur kan inkludera:
  • ett kastrullen-svämmar-över-av-ris-riskok (enligt Elise är det lättare att koka upp ett helt paket med 16 portioner än att beräkna mängd för 10 pers, och det ligger något i det. Ris, någon?),
  • en Soda streamer-explosion,
  • längdskjutning av champagnekork (har fortfarande aldrig lyckats träffa fasaden på andra sidan gatan, och har tvingats inse att det krävs en skakad flaska för att nå det målet - och när det kommer till champagne är jag ingen sprutare, jag är en njutare),
  • ett kärt åtserseende av gamalt ex (i detta fallet Norrlands),
  • sexuella trakasserier av nämnda ex's maffiga överarmar (det gäller att passa på när tillfälle bjuds, Bella och jag gottade oss som aldrig förr)
  • ett potpurri av stolar (vem har mer än 2 av samma?) och tallrikar (vem har mer än 8 av samma?),
  • en kon, såklart,
  • ett avslöjande som hade med Magnus Härenstam , Cissi och några DVD'er att göra,
  • och i vanlig ordning rakt igenom sjuka samtalsämnen.
Givet att jag var tvungen att gå upp tidigt idag för att godkänna ett korr på en festkarta bidde det ingen utgång för mig, utan stannade hemma och städade som den eminenta hemmafru jag är för att vara pigg idag. Pigg-grejen lyckades inte. Men det blev så rent och fint att Maggie till och med reagerade när hon snubblade in, återigen med mobilen borttappad, kl 9 imorse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828