söndag 22 september 2013

Revansch-söndag

Ljuva dag! Om min lördag var sådär, med trista ärenden, stress i magen, lätt ångest över inget och lite allmänt oskön känsla i kroppen, så tog min söndag full revansch.

Skrattade så jag grät åt Triss-vinnarens inte helt lyckliga barn på Nyhetsmorgon.

Tog en lång lång promenad bort till Hagaparken med Maggie, Alexandra och lilla J. Fikade och snackade om livet.

Fixade mina sista ärenden på Fältöversten.

Såg Monica Z med Necking. Faaaan-tastisk! Har just kommit hem och är helt pirrig i hela kroppen för att den var så bra. Edda Magnason var helt underbar på alla sätt och vis (tjejen gör skådespelardebut, och sjunger själv i filmen, fatta!). Kostymen var ljuvlig. Man fick skratta, skämskuddas och gråta. Aaah. Se den!

Nu sitter jag hemma och lyssnar på Monica och skulle bra gärna velat sätta mig på balkongen med ett melankoliskt glas vin och en cigarett. Om det inte vore för att det regnar, jag inte har någon öppen flaska vin och aldrig har rökt en cigarett i hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828