onsdag 19 oktober 2011

Spännande utflykt

Ikväll kommer en kompis från Sverige - hon är passande nog i landet på jobb den här veckan och passar på att stanna kvar här i två dagar på vägen hem. Imorgon ska hon och jag åka på utflykt till Hermanus och titta på valarna. 

Det blir spännande, men än mer spännande blir det att se hur det går för oss att köra på fel sida vägen så långt. Väldigt oklart det här med vänstertrafik måste jag säga. Jag körde för första gången igår, hela vägen till Constantia, dit vi var bjudna på middag. Jag var helt skakig när vi kom fram och hade ben som överkokt pasta, men det gick tack och lov över efter ett glas vin som vår förstående värd såg till att servera mig så fort han hörde vilket trauma jag gått igenom.

Jag ska se till att vår hyrbil är reptålig och utrustad med extra airbags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828