tisdag 11 oktober 2011

Angående packningen



Att hänga med en diplomat i fyra månader innebär att jag kommer vara +1 på otaliga representationsgrejer. Det i sin tur innebär att jag kan motivera medtagandet av alla mina finaste klänningar ner till Sydafrika.

Det tråkiga med det, om man är som jag och gärna tar chansen att fylla väskan med alla mina finaste klänningar när den bjuds, är att det är precis vad jag gör - bokstavligen. Väskan är alldeles strax full. Och då har jag inte hunnit packa någonting annat. Inte ens några skor. För att inte tala om allt det tråkiga: böcker, T-shirts, necessär...

Sammanfattningsvis: I'm in deep shit.

Eller så kan man se det positivt: Jag kommer att gå klädd i mina finaste klänningar i fyra månader i sträck. Barfota förvisso, men ändå.

(Ni som tittar på bilden och uppmärksamt ser att det ju trots allt är ganska mycket plats kvar skall veta att det är ännu fler klänningar kvar i garderoben. Problemet är alltså verkligt. Jag var tvungen att ta en sorgepaus mitt i packandet och blogga om problemet - så illa är det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828