onsdag 26 oktober 2011

Business!

Underbart! Jag har saker att göra!

Jag träffade just tigermannen från i lördags på ett något förvirrat men intressant möte: han har ett projekt som han behöver hjälp med, som består i att producera en TV-show där kändisar åker runt på olika game reserves och tittar på deras arbete med gepardkonservering.

Hittills har han idén, ett gäng intresserade game reserves, två intresserade TV-kanaler, ett extremt djurintresse och en hyfsad slant pengar. Det han saknar är ett pilotavsnitt, struktur och en större slant pengar.

Men han verkar ha bra kontakter. "Call Johann Rupert, I know him well". Familjen Rupert är typ som en extremt djurintresserad familjen Wallenberg i Sydafrika, så det är ju en hyfsat bra start.

På något sätt påminner tigermannen som käre Jonas Bergström: full av idéer och kontakter, men kanske inte lika full av struktur.

Det här blir spännande!

2 kommentarer:

  1. Fan vad kul kompis! Lycka till och hoppas att sydafrika jonas ror det här i land med dig vid ratten.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, vi får väl se. Jag tror det när jag ser det. Men det låter ju onekligen perfekt för mig!

    SvaraRadera

 
UA-15346828