måndag 31 oktober 2011

Helgen i övrigt

Efter lördagens shopping avlöpte helgen fortsatt bra:

I lördags hade vi Bruno, Nikki och deras döttrar över på middag. Jag övertalade Edo att svänga ihop sin berömda Carbonara, och jag ansvarade för sallad och jättefina capresetorn (åt precis upp det sista, så det blir ingen bild tyvärr). Capresetornen skulle ha varit förrätten, men vi var lite osynkade i köket och glömde kommunicera med varandra, så de fick bli huvudrätt istället. Så kan det gå. Gott har det i varje fall.

Igår var Edo på nåt möte på dagen, och jag stannade hemma och fixade. Fixade = gick en power walk, läste på terrassen, och förberedde det stora jobbet att packa upp Edos nya servis som legat i sina lådor sen i mars. Edo visar sig vara väldigt lik morfar i det att även han köper dyra saker som är liiiite för fina för att användas. Så nu är Villeroy & Boschservisen, kristallglasen och finbesticken på plats i skåpen, men de ska INTE användas, förutom till jul, typ. Nej, det vore onödigt. Hm, ja, nästan lika onödigt som att köpa saker för dyra pengar som sen bara står och tar plats i skåpen.

Sen middag hos Angelo, italienaren som tog operan till Sydafrika, med lite annat operafolk o Lucio och Ranete. Kan inte säga att jag hade mycket att bidra med till diskussionen, men jag hade sällskap av tre andra som inte heller hade koll. Alltid något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828