måndag 31 oktober 2011

Middag med Pirelli och kossor

Åt middag med Edo och ansvarige för Pirelli i SA på 95 ikväll. Mycket business-snack, som blev intressant för mig först när vi började prata marknadsföring och sponsring. Fram tills dess kände jag mig mest som någon form av kuttersmycke, vilket verkligen inte passar mig. Betty Draper i  all ära, men det är hennes klänningar jag vill åt, inte hennes liv.

Och så kom kocken, Giorgio, och hängde med oss. Edo och jag bokade in att vi skall följa med honom till hans gård i Karoo i slutet på november för att titta på djurhållningen - en resa som initierades av Giorgio med anledning av min vegitarianism: han vill visa hur bra hans djur har det, och att man absolut kan äta upp dem med gott samvete. Jag är ytterst tveksam till om jag kommer att konvertera, men ser mycket fram emot att få klappa alla hans 1 000 kor och 3 000 får.

(Vi får för övrigt se vilka söta djur jag drömmer om i natt - hittills har det varit lejon och delfiner, väldigt angenämt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828