tisdag 4 oktober 2011

Middag m Helena - dags att växa upp?

Har just ätit en smarrig middag med Helena. Italienskt, för säkerhets skull. Jag öste parmesan på min skaldjurspasta, EDO! (En kardinalsynd enligt italienarna - gott enligt mig.)

Fick även en födelsedagspresent av Helly - en alldeles egen espressokokare. Hon tyckte att det var dags att jag började bjuda på något annat än snabbkaffe nu när jag fyller 30.

Hon tycker även att mitt kylskåp har många likheter med mormors, i form av att vi båda har en faiblesse för att spara på gammal mat. Inte en helt ok jämförelse tycker jag, eftersom jag inte tycker att mögel är en god krydda, vilket mormor gör. Jag bara sparar på maten tills dess att den möglar, så att jag kam kasta den med gott samvete...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828