onsdag 28 april 2010

Rapport från Brandstationen

Förstår att alla är fyllda av spänning över hur det egentligen gick på Östermalms Brandstation idag. Här kommer svaret:

  1. killarna på Östermalms brandstation står sig UTMÄRKT i jämförelse med de i Revinge, Västerås och Enköping. Vinnare, om jag får säga mitt!
  2. killarna på Östermalms Brandstation där jobbar inte backslick, men vissa hade ståkrage på sina uniformer
  3. jag lyckades inte charma dem till att godkänna mitt upplägg på SATC2-festen, men vi kom fram till en bra lösning ändå - slutet gott, allting gott
  4. jag vågade inte referera till handfängselincidenten i höstas med Ukmar och Filippa
  5. om handfängselreferensen hade hjälpt eller stjälpt kommer vi aldrig få veta - jag fegade ur och drog mitt "Jag brukar vara kursledare på Svenska Blå Stjärnans Risk och Säkerhetskurser"-kort istället. Jag tror och hoppas att det fick mig att framstå som den mycket brandmedvetna människa jag är.

1 kommentar:

  1. Jag är helt övertygad om att handklovshistorien hade höjt dig till hjältinna i deras ögon. Vem vill inte jobba med någon so, har vänner som 5 på morgonen är driftiga nog att gå till brandstationen.

    SvaraRadera

 
UA-15346828