tisdag 27 april 2010

Brandstationen revisited

Imorgon bär det av till Östermalms Brandstation lagom till frukost. Skall bli spännande att se:
  1. hur killarna där står sig i jämförelse med de i Revinge, Västerås och Enköping
  2. om killarna där jobbar backslick och ståkrage på sina uniformer
  3. om jag lyckas charma dem till att godkänna mitt upplägg på SATC2-festen
  4. om jag kommer att våga referera till när Ukmar och Filippa var där i höstas efter Bellas fest för att bli uppklippta från Jonas handfängsel som de hade satts ihop med av någon mindre nogräknad människa, och inte kom loss ifrån eftersom den lilla lilla nyckeln var spårlöst försvunnen på Bellas golv
  5. om jag, ifall jag gör ovanstående punkt, kommer att bli hjälpt eller stjälpt av den referensen (Pro: Enligt utsago från de närvarande hade denna händelse gjort barndmännens kväll, och hela styrkan hade stått och skrattat när de knipsade loss te älskande tu. Con: Att jag umgås med folk som låser ihop sig med försvarets handfängsel och sedan tappar bort nyckeln riskerar att sänka mitt förtroende som seriös person)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828