söndag 11 april 2010

Bruncher med champagne och eau de vie

Varför är det så mycket roligare att dricka alkohol på dagen? Är det för att man inte riktigt får, eller för att det helt enkelt för tankarna ill alla galna dagsfyllor i Lund, eller för att man faktiskt ser allt roligt som händer runt omkring en på ett annat sätt än man gör på en mörk klubb? Eller är det så enkelt att man är 8h piggare än en vanlig festkväll?

Anyways, har haft två fantastiska champagnebrunchhelger i rad nu, den första på Bagatelle i NY, för övrigt resans i särklass roligaste utgång, den andra idag hos Ricke som fyllde 29 igen (lustigt nog har jag för mig att vi firade att han fyllde 30 igen förra året på Merkato 55 i NY - killen har alltså inte bara stannat i ålder utan blir yngre, lite som Benjamin Button. Skall se om jag kan få ur honom var han köper sitt eau de vie). Undrar om även nästa helg bjuder på champagnebrunch? Givet att jag skall vara kursledare i Västerås känns det föga troligt, men jag skall göra mitt bästa för att få brandmännen att korka upp en flaska bubbel på stationen, det kan bli hetare än hett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828