tisdag 27 april 2010

Inatt jag drömde...




Hade en riktigt jobbig natt med massor av stress-hallucinationer och sömnproblem, trots att jag gick o lade mig full av förväntan att få sova 10h (eller kanske på grund av...). Natten förgylldes dock av en dröm, som i och för sig var full av stress, men kontentan var att jag var brudtärna åt Adelsherren ihop med Kelly, och vi hade fått i uppgift att styra upp allt i slottssalen där brölloppet skulle hållas. Tyvärr tog vi inte uppgiften på allvar utan satte igång 20 min innan gästerna o brudparet skulle komma, så det blev en hel del att styra i sista sekund. Som till exempel att måla välkomstskyltar med tuschpennor (snyggt). Till min panik insåg jag att jag hade glömt min väska och därmed inte hade några andra kläder än en svart svettig klänning att ha på mig, MEN, och nu kommer det, eftersom det var ett neonbröllop så kunde jag slänga på mig en GB-gubben-outfit som jag hittade i ett hörn, och det i kombo med lite neonrosa smink så var saken biff. I egenskap av brudtärna satt vi på en divan bredvid altaret och softade. Adelsherren själv hade på sig min neonsparkdräkt och hade inte alls märkt av tumultet innan vigseln.

Jag tolkar den här drömmen som att:
  • Neonbröllop med GB-gubbenkläder varmt kan rekommenderas
  • Man skall inte be mig att vara brudtärna om man vill ha en väl förberedd fest (men det blir säkert kul ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828