fredag 11 februari 2011

Déjà-vu

I förra veckan fick jag ett sms av en som jag lagrat in som "Erik V" i min telefon, som jag inte kunde komma på vem det var. Denne Erik V undrade om jag ville ses på en drink. Jag frågade vem han var, och han sa att han och jag träffats på V innan nyår o hade bytt nummer o bestämt att vi skulle ta en drink nån dag, och nu återkom han om det, 1,5 mån senare. Jag tackade ja, enbart med väldigt svaga minnen av själva nummerbytet och absolut INGA av honom. Vi bestämde iaf att ses på Mvseet, och jag insåg snart att det var av högsta vikt att jag kom först dit eftersom jag inte skulle kunna känna igen personen på egen hand. Men efter ett tag kommer det in en kille som jag trots allt känner igen, vilket förvånade mig. Sen slår det mig att jag inte känner igen honom från V-kvällen, utan från rätt nyligen, men kan inte placera. Och plötsligt börjar jag ana oråd, och har efter det EXTREMT svårt att hålla mig för skratt under resten av det tre timmar långa cocktaildaten. Efter samtal med Bella direkt efter drinken fick jag bekräftat att det, precis som jag anade, var en kille som jag och Katta hängt med i baren på Rose helgen innan, som jag skällde ut för att han inte log utan såg så stiff ut. Rätt lustigt (och kanske tur för dejtens del) att ingen av oss kopplade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828