torsdag 17 februari 2011

Coola bilder och tillbakablick




Karin tipsade om ett riktigt coolt fotoprojekt som dels är roligt, dels är väldigt gulligt! Spana in Irina Wernings projekt Back to the future här.




Jag blir lite sugen på att göra samma sak själv. I så fall hade jag med största sannolikhet haft ilte rufsigt, ostyrigt hår, ett extremt blygt leende och en skamsen "titta under lugg"-blick som vittnade om att jag just blivit ertappad med fingrarna i den berömda syltburken, och en frän Musse Piggtröja till det. Det var lite mitt signum. Bland annat hade jag två jättetuffa som man kunde vända ut och in på. På utsidan ett jättestort Mussehuvud (eller var det Mimmi?), på insidan massor av små Mussehuvuden. Den ena var gul, den andra rosa, vill jag minnas. Eller var den mintgrön? Snygga var de i varje fall! Och så praktiska! Två i en! Det var inte igår man stötte på ett sånt plagg! Jag tror det var från H&M Rowells. Jag minns fortfarande doften av katalogen när den kom hem i brevlådan, hur mysigt det var att kura upp bredvid mamma i soffan och göra hundöron på de sidor som hade fina saker som jag ville beställa, ångesten det innebar att sålla ut det bästa ur katalogen, och vika upp hundöronen på sidor med de kläder jag tvingats rata. Och så lyckan! Lyckan, när den lilla avin, som vittnade om att det stora paketet fanns att hämta ut på Posten i Ålsen, damp ner i brevlådan! Och pirret i magen när paketet öppnades. - Undrar om allt blev rätt?! Och vad var det egentligen jag beställde? Ja den ja!!




Those were the days...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828