torsdag 5 februari 2015

Kenya revsited, part 6

Torsdag: När jag var och vaccinerade mig inför resan fick jag två råd av den snälla, kloka och beresta vaccinationssköterskan:

1) "Försök att inte bli biten av någon hund, eftersom rabies är en tråkig sjukdom att drabbas av" (när jag sa att vi skulle göra en utflykt till gorillorna i Rwanda föreslog hon att jag skulle försöka att inte bli biten av dem heller)

2) "Se till att ha med dig ditt vaccinationsintyg, för du vill INTE bli tvångsvaccinerad mot gula febern i Rwanda"

Råd nummer ett har det gått bra med hittills,  eftersom den enda hundarna jag träffat varit Douglas, Debbie och Något på M, valpar tillhörandes mina kollegor. Några gorillor har jag inte träffat än.

På grund av råd nummer två blev jag lite extra bedrövad när jag upptäckte att jag glömt mitt vaccinationsintyg hemma. Jag hoppas därför innerligt att ett gäng foton på mitt intyg, skickade av Peter på whatsapp när jag upptäckte fadäsen, ska räcka för att komma genom i tullen på Kigalis flygplats om några timmar. För jag vill som sagt inte bli tvångsvaccinerad i Rwanda, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828