onsdag 4 februari 2015

Kenya revsited, part 4

Tisdag: Just avslutat en lång men väldigt rolig dag i Kitale. Vi började med trädplantering på vårt agroforestry centre, som innebar kära återseenden av inte bara William och Fred, utan även det träd som Ylva och jag var med och planterade för 1,5 år sedan. Det är inte utan att jag är extremt stolt över vårt lilla träd, vilket jag illustrerar på bifogad bild (det där är alltså min min för "stolt/exalterad", inte att förväxla med "galen"). Inte för att skryta, men det är sjukt snyggt och stilrent  där det står bredvid alla små sticklingar. Som en god förebild.

I övrigt har vi besökt två gårdar där vi imponerats över böndernas gästfrihet och goda resultat, producerat en himla massa film, klappat kor, snackat om allt från livsöden till kändismöten, sjungit allt från Abba och Queen till Bonnie Tyler och Band Aid, fått fel mat och haft det allmänt trivsamt. En bra dag, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828