tisdag 15 mars 2011

Sista morgonen i San Michele

Idag åker mamma o pappa hem, o således lämnar vi vår fina lägenhet i San Michele, Clifton 1. Just idag ser stranden inte så trevlig ut, efter några dagars höga tidvatten och lika höga vågor. Grönt algskum och tångknippen stora som de heliga Körsbärsträden i Kungsträdgården ligger uppspolat över det som tidigare varit världens finaste icke-öde strand, och Sydafrikas finaste, alla kategorier.

Hoppas att det är rent om två dagar - då ska jag flytta in i Marianne o Desmonds tillfälligt tomma lägenhet två hus bort.

Tills dess, hör och häpna, prisa Gud, skall jag flytta in hos inget mindre än en äkta italienare! Jodå, på riktigt! Edoardo är kompis till Sara och Ivan, och har just flyttat ner för att jobba på italienska konsulatet i 4 år. Han har inre hunnit lära känna så många här än, o är nog lika glad över min uppenbarelse som jag över hans. Så när vi i förrgår var på en strandpromenad, som blev en drink hos Helen, som blev drinkar o middag på stan, frågade han om jag inte ville bo i ett av hans gästrum. Vilket jag såklart ville. Han skulle bara veta...
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. underbart! nu får du din latin lover även om du är i fel världsdel.

    det är vår här hemma nu!

    kram
    K

    SvaraRadera

 
UA-15346828