torsdag 17 mars 2011

Fördelen med att råka ut för snuskgubbar på stranden

Idag åkte Marianne o Desmond till Botswana i några dagar, och Edoardo åkte till Mocambique (jag stannade hemma då jag varken hade biljett eller preppat med malariatabletter), så jag lämnade ungkarlslyan o installerade mig hos M&D.

Gick ner på stranden o hade med facit i hand behövt en Mamma Sol som vaktade över mig - såg just att jag är HELT uppbränd, trots feta lager 30. Mitt när jag grillade kotletterna som bäst kom det fram en tjej som varnade för en snuskgubbe som strök omkring på stranden, vilken även jag lagt märke till betedde sig misstänkt likt ett strandsnusko (han var inte helt olik Beppe Volgers som körde barnprogrammen när jag var liten - jag hoppas verkligen att det inte var han!). Tjejen som varnade o jag slog oss i slang o hängde fram tills vi båda kände oss färdigfriterade (vissa av oss mer än andra). Så nu har jag fått en tjejkommpis att ev gå ut med i helgen, hurra!

Som en högst otippad bonus på strandhänget blev Davina o jag ikappsprungna av en dansk som utnämnde min rumpa till den snyggaste o sexigaste han sett i hela sitt 35-åriga liv (han var så till sig att han kände sig nödgad att skaka min hand, och jag likaså över denna överrumplande komplimang). Jag är förvisso långt ifrån beredd att hålla med honom, men smaken är som bekant delad, precis som baken...

Avslutade dagen med middag med min bok på The Grand.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828