torsdag 23 januari 2014

Shopping spree

Hamnade på Club Monaco i Mood-gallerian efter gymmet. Och provade nästan halva butiken. Efter en dryg timme i provrummet kom jag ut med den fantastiska sidenklänningen som föranledde besöket och som jag fluktat efter i skyltfönstret i flera veckor. Och lite annat som råkade slinka med på köpet.

Känner mig lika euforisk över inköpen som ledsen över allt jag var tvungen att prioritera bort. Nåväl, jag får vara glad över att jag inte är Lyxfällan-material utan har förmågan och vettet att sätta stopp.

(Men det är konstigt det där: jag, som sällan shoppar, är rätt snål mot mig själv när det kommer till kläder, men så fort nollan är spräckt känner jag mig rik och närmast oövervinnerlig. Så då plötsligt blir det ketchupeffekt, och det är ju på gott och ont kan man säga...)

Ser fram emot klänningspremiär på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828