måndag 25 februari 2013

Skafferitömning

I lördags var jag på middag hos F&E, som flyttar till Kanada snart. Så snart att de börjat tömma skafferierna. Så F, E, Ratatouille och jag drog bl.a. i oss potatisgratäng för 8 personer, ett väldigt stort paket glass med väldigt mycket hallonsås, avslutade två flaskor (grappa och vinäger - Ratatoiulle stod för båda), några värmeljus och lite annat smått och gott. Den stora lammsteken gick det sämre med - de kunde inte med bästa vilja i världen trycka 1,4 kg på tre pers.

För varje sak som avslutas får man en point att använda i Toronto när de flyttat dit. Exakt till vad framgick inte, men jag antar alltid en utmaning, inte minst om den inbegriper att jag skall äta så mycket som möjligt, så det spelar ingen roll.

Dessutom fick vi med oss varsin goodiebag hem med utrangerade saker som inte kvalade in i flyttlasset. Jag fick glatt nog två linnen, några läppglans, en pahd thai-mix och lite annat smått och gott. Kort och gott, en väldigt trevlig middag. Ett litet plåster på såren när en av mina närmsta vänner flyttar over seas... Skall bli kul att åka och hälsa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828