lördag 9 februari 2013

Förslag: 30-timmarsdygn



Det dumma med Dygnen är att de är för korta.

Ta idag som exempel:

Sov fantastiskt gott med mina nya sovögon som jag fått av Filippa från Bali (superdupergrejer: man ska droppa lite medföljande myskolja på som tydligen skall vara "relaxing and aphrodisiac", och sen sover man som en prinsessa - i natt dock utan någon prins som väckte mig ur min 100-åriga dvala, måste reklamera den delen).

Vaknade vid 10.

Åt näringsrik och nervkittlande frukost i sängen med Rolf Lassgård, Jonas Karlsson, Helena Af Sandeberg och Palmes mördare.

Kollade lite Facebook.

Och vips, så har halva dagen gått. Utan att jag märkt det har klockan nästan hunnit bli ett.

Och det är ju precis hur skönt som helst att kunna ligga i sängen till ett på dagen utan att skämmas, men vad Dygnet inte har med i beräkningen är att jag ju vill hinna gå en lång promenad, plugga lite italienska, städa och göra mig fab inför kvällens middag hos Bella som följs av avskedscocktail hos Filippa. Och tills jag måste gå är det ynka fem timmar. Görbart, visst, men knappast i det där lugna tempot som hör lördagen till.

Så jag skulle vilja extenda Dygnen lite. Sex timmar borde räcka. Då skulle man hinna göra så mycket mer, utan att behöva kompromissa bort något (i det här fallet inte helt osannolikt städningen - det brukar vara den som stryks först av någon anledning).

Alla med på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828