tisdag 15 november 2011

En kvinna är mer än fyra män

Nu kom just vår utegrupp, tjoho! Äntligen kan vi äta utomhus sittandes vid ett bord och inte liggandes i en solstol.

Jag gillar konceptet med leveransen: vi fick i fredags reda på att det skulle ta 2-4 dagar. Och idag ringde transportfirman på dörren. På tid, vilket jag inte vågat hoppas på. Men helt oanmälda.

De verkade bara utgå från att någon skulle vara hemma vid 11-tiden och kunna öppna. Vilket jag tack och lov var, eftersom min bok är för bra för att kunna slita sig ifrån, annars hade jag varit på powerwalk.

Sen följde lite förvirring över hur det stora, stora bordet skulle komma in genom den lilla, lilla dörren. Tack och lov kom en vis grannfru till hjälp och tipsade om köksdörren. "Four men couldn't figure it out, but one woman could", som hon förnöjt konstaterade. Jag skämdes eftersom jag inte var that one woman, men men till nästa gång vet jag.


4 kommentarer:

  1. Äh men fy fan. Jag vill också. Varför ser det inte ut sådär i London?

    SvaraRadera
  2. Asså är det där ER bild eller är det från katalogen från möbelfirman;-) Fasen, det är ju helt GALET!! Kram

    SvaraRadera
  3. Lena när ska vi åka ner och hälsa på henne? Jag kan lätt se oss sippa drinkar vid uteplatsen! :)

    SvaraRadera
  4. JAAAA, kom och sippa drinkar med oss på vår terrass!

    På söndag skall vi inviga utegruppen med att ha brunch med braii (BBQ), mojitos, Bloody Marys och en eller annan Bellini...

    Tills dess måste jag dock försöka skaffa ett parasoll så att vi slipper bli stekta. Livets stora problem :-)

    SvaraRadera

 
UA-15346828