torsdag 17 november 2011

Hjärntättad

Det är lustigt det där med stress. För första gången på länge länge är jag inte stressad över jobb, eller universitetsstudier eller läxor.

Istället är jag stressad över att jag är mer eller mindre ledig och inte uträttar något.

För det enda jag gör här är: pluggar PR, pluggar italienska, hjälper till med att starta en TV-produktion, hjälper till på ett katt- och hundhem, tränar 5 gånger i veckan, läser böcker, inreder lägenheten och ställer upp som min pojkväns "perfect spouse" på diverse tillställningar..

... och det är ju ingenting.

Det är otroligt att vad som borde kännas som en avslappnande semester känns lika skamfylld som en gräddtårteorgie för en bantare. Och det bara för att jag inte är till nytta för någon annan än mig själv (bortsett då från geparderna, katterna, hundarna och Edo).

Snacka om att man är hjärntvättad av västvärldens prestationskrav.

Nej, skärpning! Från och med nu ska jag till 100% uppskatta och njuta av den här resan för vad den är, och minnas att jag innan jag åkte benämnde den som VAMS 2011: Vård Av Mig Själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828