måndag 18 april 2011

En lysande affärsidé

Branis och jag diskuterar Spanien i sommar: Jag: Får se oxå om ytterligare någon vill haka på, jag har skickat ut info till lite olika kompisar. Branis: Lite olika kompisar...är det så dina latin lovers kallas numer ? ;) Jag: Haha, precis, det kommer att vara du, jag, förhoppningsvis Bella, och så ett rullande schema av heta latinos från hela världen, typ Nacho och Jesùs María, och ett gäng till. Jag undrar om de skall få stanna ett dygn var och lösa av varandra, eller om vi ska köra mer på en paradise hotel-grej, där alla kommer samtidigt men röstas ut en efter en? Tål att tänkas på! Branis: Förlåt...men NACHO? vad är det för ett namn. det är ju inte ens ett namn. Jesus är ju roligt! Roligt att säga också. cheeeeeeeeeeeeeuss. Jag tycker paradise hotel grejen fast vi har imunitet. det verkar mest glamoröst. Jag:Nacho är ett vanligt smeknamn om man heter Ignacio. Så hans föräldrar har troligtvis inte döpt honom som en hyllning till mexicansk mat, till skillnad från Jesùs Marias föräldrar som gillar gud så mycket att de bakat in två av tre familjemedlemar i sonens namn. Självklart har vi immunitet!! Jag ser framför oss hur alla pojkarna står uppradade på gräsmattan, du och lilla B står som jury uppe på balkongen, och jag går fram till alla som får vara kvar och säger "Jesùs Maria, quieres quedar aqui con nosotros?", och skickar upp dem en efter en till er på terrassen där en härlig sangriabuffét och lite tapas väntar. Sen när det bara är två kvar som väntar på besked tar vi en cliff hangerpaus och tar ett dopp i poolen, medan pojkarna hålls på halster. Och sen skickar vi hem en av de två. Resten av oss firar hela natten med grillade räkor och badbyxmodevisning som killarna står för. Vad säger du, skall vi finansiera biljetten och ett par nya sillisar genom att sälja in konceptet till TV3? Det känns ogjort, något helt unikt liksom.

1 kommentar:

 
UA-15346828