måndag 3 februari 2014

Kvällens underhållning: en skön plan B

Eftersom stackars Peter ligger hemma och är magsjuk blev det inget hemmafix ikväll som planerat*. Istället har jag ägnat mig åt en kavalkad av play-TV:

Djurskyddsinspektörerna - fruktansvärt läskigt och hemskt det här avsnittet. Först grät jag, sen fick jag blunda och tillslut fick jag stänga av. Det var grisar som fallit mellan våningarna i en transport, friska katter som skulle avlivas på grund av en lat ägare, en annan gristransport som vält med massor av döda och skadade stackars grisar och slutligen besiktning av ett slakteri (det var då jag stängde av).

Fick lätta upp stämningen med ett avsnitt Girls.

Och sen med två avsnitt Söder om Folkungagatan. Fantastiskt roligt och hög igenkänning! Se det!

* jag har även spekulerat i om Peter bara låtsas ha vinterkräklan, alternativt har sett till att få den med flit, för att slippa bära kartonger, borra krokar och sätta upp gardinstänger. Jag hade inte klandrat honom. Och jag kan inte påstå att jag är ledsen över att få ledigt från allt fix ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828