tisdag 11 februari 2014

Jag vill ha en hund!

Det är tufft att vara jag just nu. Min djurlängtan är ständigt närvarande, men mer eller mindre påtaglig. Just nu är den enorm. Inte nog med att Cissi skaffat hund. Jag vet, Cissi. CISSI! Hon som alltid har fnyst och sagt att hon är helt ointresserad av djur. Det är lika chockartat och orättvist mot mig som det vore mot henne om jag plötsligt skulle bli dagmamma åt ett gäng kids. Inte desto mindre glad är jag för hennes skull, både avseende gullhunden i sig och själva omvändningen.

Ovanpå det fick jag i helgen den stora äran att vara hundvakt. Jag hade längtat varje dag sedan frågan ställdes i slutet av november, som gissa om jag var till mig. Jag fick låna lilla Trossa, en fantastiskt söt jakt-golden, i nästan två dygn. Trossa hade beskrivits som en glad adhd-hund, vilket till viss (stor) del stämde - om ni har sett Marley & Me kan man enkelt beskriva henne som Marley, och mig som Owen Wilson, så förstår ni ungefär. Men oh så söt! Och oh så kelig! Och oh så mysig så fort hon kom till ro!

Dessutom blev det den där härliga effekten som Carrie beskriver i Sex and the City: "The only thing a girl needs to get a date, is another date." Så mitt vaktande av Trossa ledde till att jag även fick vakta Saga. Dubbla hundar är dubbel lycka!

Men nu - ingen mer hund. Snacka om att ta ifrån mig, inte bara godispåsen, utan hela godisaffären! Ylva tröstade mig med att skicka över Miss Universum – Oh God I Wish I Had A Dog och Jojje Wadenius – Jag vill ha en hund, en blå. Jag lyssnar, och längtar tills även jag lever ett djurvänligt liv.

(här hade jag tänkt lägga upp gulliga bilder på Trossa, men min dator är lika seg som jag är hungrig så jag snor en från nätet istället).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828