tisdag 12 mars 2013

Män är från Mars, kvinnor är från Planering


Suss bjöd in mig, P, S & I på middag hem till sig och C. 

Det första datumet som vi tjejer kunde få till var 5 april, dvs om drygt tre veckor. 

När vi spikat det informerade Suss C om att han skulle få gäster, och S och jag informerade I och P om att de förväntas infinna sig hos Suss och C det givna datumet. Alla kunde.

Det är väldigt bra med killar. De kan alltid, förutom när vi tjejer i förväg bokat in dem på någotNästan. Problemet är bara att om de inte kan, så vet de inte om att de inte kan, eftersom de utgår från att de alltid kan. 

Såhär skulle till exempel en konversation mellan flicka och pojke kunna se ut:

Mamma o pappa bjuder med oss på Carmina Burana.

Jag: Kan du då?
P: Mmm, gärna
Jag: Kul! Men du har ingen familjemiddag då eller så?
P: Haha nej, tror inte det
Jag: Givet att din mamma väl fyller år dagen innan?
P: Nej, det är nog lugnt.

2 v senare:
P: På torsdag ska vi på konsert med dina föräldrar.
Jag: Nej, det är 7/4, inte 7/3. Det är därför jag frågade om inte du skulle fira din mamma som ju fyller år dagen innan.
P: Fan, det tänkte jag inte på. Jag undrade just varför du började prata om hennes födelsedag.
Jag: Det ringde inga klockor?
P: Näää.
Jag: Inte ens när jag explicit frågade?
P: Nej.
Jag: Du. GÅR. På. Konserten.

Då får de stå sina kast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828