måndag 4 mars 2013

En oväntad vänskap?

Just haft Lyn och Bella över på middag. Supertrevlig kväll! Nu dags att sova, gottar mig åt 8h ostörd sömn - med helgens begivenheter och veckans kommande aktiviteter behöver jag maxa sovtiden känner jag.

När Peter och jag tidigare gick igenom vad vi båda skulle göra i veckan, och konstaterade att vi inte skulle hinna ses så mycket, bjöd jag med honom på häng med Filippa. "Nja, jag vet inte om jag kommer vilja crasha er sismance, ni kommer ju säkert bara sitta och gråta i tre timmar eftersom ni inte kommer att ses på flera år".

Först förstod jag inte varken varför vi skulle gråta eller varför vi inre skulle få träffas, men sen insåg jag att han såklart trodde att jag skulle träffa MIN Filippa (som flyttade till Kanada igår - således en inte helt obefogad tanke). Little did he know att det var HANS Filippa jag skulle leka med. En lång, blond, snygg, cool skinn-på-näsan-Filippa ersätter en annan, typ.

När vi rett ut missförståndet såg han först rädd ut, och sen ännu räddare, sen trött, eller kanske skeptisk, och till slut konstaterade han att han nog ännu mindre ville vara med. Stackars P, han har nog rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828