måndag 10 december 2012

What the fax!

Idag skulle jag godkänna en nyemmision genom att skicka in mitt svar till banken.

Jag testade redan igår hemma, men det fungerade inte att logga in på internetbanken pga tekniska problem, så jag försökte på jobbdatorn idag.

Vilket inte heller gick, för att datorn saknade något viktigt tillägg som krävs för att man ska kunna logga in på det där nya, jättesäkra sättet.

Så jag fick lösa det genom att skicka ett fax. Jag banade väg bland gammalt bråte och dammade av faxen i postrummet.

Men kunde inte faxa, för att "minnet är fullt".

Någon tipsade då om att man kunde faxa från printrarna.

Vilket inte heller gick, eftersom faxen hos banken inte svarade när printern och jag ringde, allt medan mina försök blev rättfärdigt utskrattade och hånade av kollegor som passerade - "Skämtarru? Vem faxar nu för tiden?".

Så jag ringde till banken och frågade om jag inte kunde scanna det dokumentet som jag hade tänkt faxa och skicka det per mail istället. Men mail är tydligen inte en tillräckligt säker väg att skicka saker på enligt bankens jurister. Trots att min mail både har mitt namn och mina kontaktuppgifter i sig, medan ett fax i princip skulle kunna skickas av vem som helst.

Intressant det där när man är fast i fällan mellan framtid och dåtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828