lördag 22 december 2012

Judisk jul?

I år kommer julen att firas lite varstans. I morse julfrukost med Peter hos mig. Ikväll julmiddag med Familjen Flanders i Bromma. På julafton jullunch med mamma och mormor i Mariestad.

Börjar påminna om den judiska högtiden som jag var så avundsjuk på när jag gick på dagis, eftersom Alex, Kalle, Simon, Micke och Jonathan alltid berättade att de fick en present per dag i en hel månad. Dessutom verkade de alltid ha kul på sina judiska häng som de var på typ hela tiden som jag minns det. Exakt vad dessa häng egentligen innebar grottade jag aldrig mer i, jag kunde bara konstatera att det verkade vara något som vi andra verkligen gick miste om.

Så känns rätt bra att nu, 26 år senare, i varje fall få fira i dagarna tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828