onsdag 7 november 2012

Sammanträffandets sammanträffande

I förra veckan åt jag lunch med en människa som jag träffat genom ett jobbevent. En trevlig prick som heter Saúl, är lärare och frilansjournalist, och som kommer från Colombia och Venezuela. Medan vi åt lunch tänkte jag att Lotta borde träffa honom, eftersom de troligtvis skulle ha mycket gemensamt i form av internationella intressen, syn på livet mm, och hon dessutom ska åka till Colombia i helgen.

Jag nämnde detta för honom, och mailade även Lotta igår och föreslog en gemensam after work. Då berättade Lotta att hon samma kväll skulle ha en spansklektion för en för henne dittills okänd lärare - som hette Saúl och var halvcolombian.

Samme Saúl, visade det sig. Snacka om sammanträffande. Detta lyckliga drama avslutades med att vi tre åt en smarrig middag med bubbel på Tures. Så, alla filmskapare, där har ni en meet cute från verkliga livet som jag bjuder på. Hurra för sammanträffanden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828