fredag 16 november 2012

En god anledning till att inte äta kött

Fick den här smarriga bilden på brain cupcakes från en kollega:
Red velvet raspberry cake with French vanillla cream cheese frosting and a chocolate brain  by Pamela

Varpå jag osökt kom att tänka på aphjärnorna som de smaskade i sig på nån stor fest i ”Indiana Jones i de fördömdas tempel”… (för övrigt min absoluta favoritfilm när jag var liten, i stenhård konkurrens med de piratkopierade Bambi och Cinderella VHS:erna som mamma köpte i Asien på 80-talet):

Då kontrade Erika med den härfina bilden - lite, men bara lite, mindre osmaklig (tror att jag får mina köttätande vänner emot mig på detta dockhus av kött):
meat house
Meathouse - a puppet house made of meat

Ja. Det är ett kötthus. Med skorsten av bränd korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828