tisdag 13 november 2012

Efterlysning: min blidcirkulation

Ligger och försöker somna, men kan inte. Jag fryser för mycket om fötter och vrister och knän. Det verkar va på våg åt rätt riktning i varje fall, för ben och händer har då sakteliga börjat tina.

Märk väl: jag ligger under mitt vintertäcke som är uppdraget över huvudet, med duntofflorna på. Och, än konstigare (i dubbel bemärkelse): de sista två timmarna innan jag gick och la mig satt jag med min gigantiska dunjacka på inomhus (jag var på väg ut på kvällspromenad, men fastnade framför datorn och glömde bort art gå ut och gå. Sånt som händer...).

Således efterlyser jag härmed min blodcirkulation.

Reward: en kopp varmt thé och vetskapen om att ha räddat både mina fötter från att falla av av köld, och mig från uppsägning pga dåligt utfört arbete till följd av sömnbrist.

Jag är verkligen inte ämnad för kyla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828