fredag 31 augusti 2012

Lycka i bubbelplast och DHL-övertalning

Jag fick just min tvättmaskin levererad. Den är fantastisk. Världens största lucka, och bara 33cm djup. Nu återstår bara om Candy Goy 1252 kommer att leverera tvättmässigt också. Nu står hon i mitt vardagsrum och bara väntar på att bli installerad. Jag myser över mitt nya sällskap. Candy. Mmmm.

Dock är jag förundrad över transportfirman DHL. Jag har aldrig fattat det där med att de anser sig ha gjort sitt jobb när de nått porten. Jag bor inte utanför porten; inte ens i porten. Jag bor i en lägenhet, fem trappor upp. Men de vägrade hjälpa mig att bära in den 65 kg tunga gudagåvan - "Skulle jag hjälpa alla att bära in sina paket skulle jag jobba till kl 22 varje kväll utan extra betalt". Tack för den servicen. Speciellt som det inte fanns några andra alternativ att kryssa i på El-Fynds hemsida än "Hämta i Värnamo", "Hämta längs E4:an" eller "Hemleverans med DHL". Så det var inte så att jag hade snålat eller kryssat i fel ruta eller så. Dramat löste sig dock genom att jag stirrade det stackars obetalda DHL-budet stint i ögonen och sa att vi antingen kunde spendera tiden pratandes om det, eller bärandes de extra 20 metrarna som det hela skulle innebära för honom. Där någonstans insåg han att loppet var kört för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828