lördag 19 maj 2012

Mingel

På väg ut till landet med pappa. Det är tydligen sockenmingel idag, med allt vad det innebär.

Om jag förstått saken rätt är det en arena för utbyte av nyhetsförmedling och skvaller, fluktande blickar, uppvisning och allmän införsäljning av såväl varor och tjänster som personer. Allt under täckmanteln marknad och öppet hus. Jag är väldigt spänd!

Mest för egen del: jag måste lyckas förmedla att jag inte är vilken 08:a som helst, utan en som duger både till att mjölka kor och rida. Allt för att vinna de nya grannarnas respekt och en plats i mjölkteamet. Oklart hur jag ska gå till väga dock. Funderar på att börja fråga bönderna om hur många liter deras kor mjölkar och hur deras celltal ser ut. Jag kände i varje fall att ladugårsdoverallen var lite hard core att komma i inledningngsvis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828