onsdag 9 maj 2012

Fina gamla minnen

Cissi skickade just över en länk till vår resedagbok från Sydamerika 2005. Det var ingen tråkig resa direkt.

Jag kommer osökt att tänka på:
  • Ett stort, vitt nyårsfirande på Copacabana (och då menar jag inte vitt som i kola, utan vitt som i två miljoner vitklädda människor på stranden)
  • En härlig dykresa på Roatàn
  • En inte lika härlig, men ack så vacker vandring till Machu Pichu, iklädda de för en 4-dagarsvandring på 3 500 meters höjd sämst anpassade kläderna i mannaminne (Magnus hade tänkt att gå i flipflops)
  • Otaliga helt fruktansvärda och ofta väldigt äventyrliga bussresor kors och tvärs över kontinenten
  • Galna vinprovningsturer på cykel i Mendoza
  • Himelskt god mat i Mexico, och Honduras, och Belize
  • En skumpig men spektakulär, kall, varm och illaluktande jeepsafari i Bolivias saltöken, iklädda inte så snygga kläder (vi tvistar fortfarande om vem som var fulast: jag i min McDonalds-fleece i stl XXL och TV4-jacka eller Sussie och Cissi wanna-be locals i bolivianska ponchos, benvärmare mössor och vantar)
  • En jakt på julen, som slutade i två besvilekser tillika fängelseliknande hotellrum och allmänt obehaglig stämning
  • Diego Torres och hans, och min, frisyr
  • Biovisningar med usel kvalitet men goda popcorn i Cusco
  • Manisk shopping i Buenos Aires
  • Manisk solning i Punta del Este
  • Och Kuba. Kuba, Kuba, Kuba. Värdelös mat, runkande män och vackra stränder
Som sagt, det var ingen tråkig resa direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828