fredag 23 mars 2012

Om Ryan Gosling, de nordiska språken och Converses. Och utpressning.

Igår var det konferens. Efter middagen på Undici gick några glada vidare till Kåken, och då hände massor av saker. Bland annat:

  • Vi fick skäll av en galen tant på 7Eleven som tyckte att vi var för högljudda. Hon ville helst att ingen skulle prata, och att 7Eleven skulle strypa sin musik. Men sen blev vi kompisar.
  • Lovisa och jag intervjuade alla i toakön om vad de egentligen tycker om Ryan Gosling. De flesta gav honom tummen upp, många hela kärleksförklaringar. Mycket bromance blev det. Ingen ville dock försöka sig på svanhoppet från Crazy, Stupid Love.
  • Jag utbrast glatt till en kille, som inte tyckte så mycket om Ryan, att "Oh, du är norrman ju!", eftersom han pratade norska, varpå han svarade "Nej, jag är från NORRLAND. Jag pratar SVENSKA!". Den var rätt tuff att snacka sig ur.
  • Mina Converse blev först synade och sedemera dissade av en liten, liten 12-årig über-banker, som senare föraktfullt viftade med handen på ett sätt som jag tror Louis XIV brukade göra när han pekade ut var pöbeln befann sig. Detta som svar på frågan "Har ni bankers sett mina mediebyråkompisar?". Vad han gjorde på ett Converse- och mediebranschställe som Kåken när han uppenbarligen föraktar Converse och mediebranschen förtäljer inte historien
  • Erika och jag dansade en avancerad variant av buggdans med Joakims Arsenalhalsduk som redskap
  • Gabbe och jag berättade hemlisar för varandra över Fireballs
  • Petter glömde sin datorpåse under baren. Jag hittade den, och SMSade att han kunde få tillbaks den utan elaka kommentarer mot en ringa lösensumma. Men han fick aldrig SMS:et, och hann således komma hem, upptäcka misstaget och gå hela vägen tillbaks till Kåken innan han fick reda på att datorn var i säkert förvar med oss. Och eftersom han aldrig betalade mig och Gabbe den ringa lösensumman så känner jag att jag har rätt att skriva om det här.
Efter en sån kväll är det inte undra på att man är lite trött idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828