fredag 23 mars 2012

Kärlek!

Fantastisk vårdag! Humlegården är full av folk och nästan varje bänk är upptagen av soltörstande människor som läser, jobbar, vallar barnen eller bara sitter.

Fåglar, krokusar, latteföräldrar och hundar slåss om utrymmet, och själv sitter jag bara och njuter av att våren äntligen är här!

(Och observerar hur alla barnvagnar, som ockuperat första parkett i bänkklustret, går samtidigt, som på en given signal. Konstigt. Men inte mig emot, eftersom deras avtågande gjorde att ett störande element i form av en argt skrikande bebis, nu är borta. Dessutom verkar det skolkande killgänget bakom mig ha sett detta dom sin cue för att börja spela fotboll istället för att röka, så även den lilla luktdetaljen är löst. Istället sitter jag och bevittnar dramat som utspelar sig ett par bänkar bort: ledhunden Otto, en gul labbe, får oförtjänt skäll för att han först rymde (något som berodde på att Ottos mattes son av misstag trampade på Ottos tass) och nu smaskar i sig en glasspinne, vilket inte uppskattas av Ottos matte. Jag anar att hon inte vill att hennes extraögon ska sätta i halsen och kvävas.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828