lördag 11 februari 2012

Vindsäker

Igår träffade jag vår granne i garaget när jag skulle ut och prutta med Romeo. Grannen är en man i 70-årsåldern som är väldigt kär i Romeo och lite kär i mig. Han hävdar att Alfa Spidern som han hade för 30 år sen var bra mycket roligare att köra än hans nuvarande Masserati (jag har erbjudit mig att byta, men han nappade inte på det - han ville bespara mig de skyhöga driftskostnaderna, menade han. "Bara nya däck går loss på 25 000 R".)

Han sa att han hoppades att min hatt inte skulle blåsa av, o när jag sa att jag också var det insisterade han på att jag skulle låna hans Sherlock Holmes-mössa. "-Helt vindsäker!". Sagt och gjort. Jag kände mig supercool!

(Tydligen var mössan anledningen till att han köpt Masseratin: den var en present från hans dotter, och han insåg snabbt att mössan bäst matchades med en cool bil.)



1 kommentar:

 
UA-15346828