torsdag 9 februari 2012

Nytt slag mot SA-byråkratin

Jag som trodde att jag var klar med Sydafrikansk byråkrati för ett tag... Icke. För att kunna få ut mitt arvode från agenturen behöver jag ett tax number. För att få ett tax number måste man, förutom en ifylld blankett och en certifierad kopia av passet, även visa upp bevis för att man har ett sydafrikanskt bankkonto och ett hyreskontrakt med mitt namn på det. Jag har ingetdera. Lägg där till att jag inte har något riktigt visum att visa upp, bara ett papper där det står att jag inte får jobba. Det här kan bli spännande.

Callcenter-kvinnan som jag pratade med sa dock att "du kan ju alltid gå dit och testa ändå". Det är något jag aldrig hade övervägt annars, men givet att jag vet att det tar hur lång tid som helst att skaffa ett bankkonto här så är jag beredd på att chansa.

X your fingers...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828