onsdag 17 augusti 2011

Unnar mig en lång lunch på Bistro Berns, som en lugn kontrast till jobbet på Ung08. Jag känner mig som gammelfarmor när jag är på plats på eventet. För hög och skränigmusik, ungdomar som väsnas och allmänt stökigt (jag inser självklart att musiken är samma som den jag hoppar i takt till på på nattklubbar klockan tre på natten, att ungdomarna väsnas precis lika mycket som jag själv gjorde i den åldern, och att jag för 15 år sen, eller med 1,5 promille för den delen, hade älskat stöket - allt handlar om att jag är för trött efter MBFW).

Men dagens ungdom (där kom den klyschan också), jävlar vilken attityd de har! Självförtroende, kaxighet och habegär som får mig och alla andra 100-åringar (till o med Lill Hozzen, 24) att tappa hakan. Ska bli spännande att se dem i arbetslivet - det kommer nog vara en entreprenörsvåg som heter duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828