lördag 6 augusti 2011

Sommaren som försvann och sömnen som inte har någon verkan

Vart tog den här sommaren vägen? Visst, jag har inte haft min semester än, men ändå - tidigare år har det kryllat av AW's på Spymlan eller andra soliga hak. Det har badats, eller åtminstone solats, vid olika bryggor. Det har ätits långa luncher utomhus, som avslutats med en yoghurtglass från 7Eleven. Det har åkts båt i skärgården, med picknick och rosé. Det har gjorts tappra försök till kubbspel och grillningar.

I år: knappt något av detta. Istället idel jobb, där "Jag kan gå tidigt idag" inneburit hemgång kl 18.

Och till det en monumental trötthet, som vägrar ge med sig. Oavsett om det är 9h god sömn, 9,5h orolig sömn (som inatt - som jag hade sett fram emot 10 sköna välgörande timmar, men icke), eller 5 h sömn efter timmar av försök till att sova, vaknar jag lika trött som jag gick och lade mig.

Jag hoppas att jag kan ta igen min sommar i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828