tisdag 12 november 2013

En busschaufför, det är en man med glatt humör

I morse hade jag inte pengar på SL-kortet (tror hela reskassan gick till Södertäljeresan i lördags). Jag fick därmed utstå den publika förnedringen/stressen i att registrera mig för SMS-biljett, ståendes längst fram vid förarhytten. Som chauffören sa: är du redan registrerad går det snabbt, annars tar det JÄTTELÅNG tid.

Och mycket riktigt: det tog från Grevgatan fram till Hötorget innan jag var klar (svetten bröd ut redan vid Norrlandsgatan), men busschauffören var bussig (pun intended) och hade tålamod. Sen gratulerade han mig till att vara snabb: en kille i min ålder hade hållt på från Gärdet till Centralen, så jag fick en hi-five och ett leende, och dagen började så mycket bättre än den kunde ha gjort.

(Förra veckan vägrade chauffören köra innan kvinnan i min situation betalt, med resultatet att vi blev stående 5 minuter. Snacka om svettigt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828