tisdag 7 maj 2013

Om konsekvenserna av barndomstrauman

Jag var hos naprapaten igår. Jag får ont i höften när jag går, och ännu ondare när jag springer, och Roger brukar vara rätt bra på att kirra det. Det har visst med mitt trasiga knä att göra, eller "ett trauma för höften som liten". Jag frågade om höfter verkligen tar åt sig av att bli retade på dagis eller se läskiga filmer, men det gjorde de tydligen inte - han menade mer fysiskt i form av fall från gunga eller liknande.

Igår kunde Roger konstatera att förutom den vanliga tillfälliga förkortningen på några cm av ett ben, så hade mina rumpmuskler förtvinat. Fråga inte varför, det är nån nerv som är i kläm som deaktiverar musklerna och bla bla bla. Summa summarum har jag knappt några muskler kvar. Således är allt som fyller ut jeansen något annat...

Domen; springförbud i en månad och massa häckträning. Hej då 12:an loppet, hej då löpcoachning inför midnattsloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828